DAGENS TRÄNING – 2 APRIL

Under vår semester i Rom försökte jag att njuta av landets matkultur utan att tänka för mycket på kalorier så en och annan glass och pasta blev det. Eftersom vi älskar att promenera när vi är i en ny stad så gick vi ca 3 mil om dagen så redan där brände jag nog bort en hel del av det jag stoppade i mig, men jag skall ändå kompensera med extra mycket träning och mindre kaloriintag under den kommande veckan. Jag kommer att försöka gå till gymmet varje dag och ligga på ca 800-1000 kcal fram tills på lördag och sedan köra på som vanligt igen!

40 minuter powerwalk med ankelvikter och fria vikter på 2 kg x2

Muskelgrupp: Axlar
3×10 shoulder press 20 kg
3×50 boxning med fria vikter 3 kgx2
3×10 axelövning med friavikter 4kg
3×10 axelövning (fast med stång) 5 kg + stångens vikt på 25 kg

Muskelgrupp: Triceps
3×10 tricepsövning med fria vikter 7kg
3×10 triceps 10 kg

Kommentera

