EN DAG I KALORIER

Som ni säkert har märkt vid det här laget så räknar jag kalorier. Just nu äter jag 1200 kcal om dagen, tanken är inte att gå ner i vikt utan att sakta men säkert komma upp i ”normala” kaloriintag. Eftersom jag under en längre tid åt ganska lite kalorier/dag så kan jag inte chockhöja till det normala intaget (vilket för mig borde ligga runt 1800 då jag tränar regelbundet) – det skulle resultera i en viktuppgång. Så en normal dag (ibland äter jag lite mer, ibland lite mindre) ser ut såhär:

Frukost kl 9-10 = 200 kcal, oftast gröt

Lunch kl 13-14 = 350 kcal, oftast matlådor med middagsmat fast i mindre portioner

Mellis = 100 kcal, frukt

Middag kl 18-19 = 400 kcal, recepten jag lägger upp här på bloggen

Kvällssnacks = 150 kcal, fruktsallad – efterrätter – fil med nötter etc

Uppdelningen fungerar perfekt för mig men man måste självklart anpassa efter hur dagen kommer att se ut. Om jag blir bortbjuden på middag på kvällen så kanske jag äter en frukost/lunch på 300 kcal och sparar resten till middagen. Sen skall man inte vara rädd för att gå över lite ibland, så länge du har kontroll och inte gör det alltför ofta så kommer det inte att spela så stor roll.

Jag kommer att gå in mer på hur jag åt när jag gick ner i vikt och även berätta om de misstag, jag nu i efterhand, inser att jag gjorde. Är det något mer ni vill läsa om angående kalorier så är det bara att hojta till!

3 thoughts on “EN DAG I KALORIER

  1. Therese skriver:

    Väntar med spänning på ditt inlägg 🙂

  2. MEN FYFAN vad du är söt!!!

Kommentera

