MOTIVATION #2

5. Visualisera resultaten

Oavsett om det är viktmässiga, styrkemässiga eller konditionsmässiga mål du strävar efter så är det alltid lättare att ha en klar bild av hur du vill se ut, känna dig och vara när du nått målet. Piggare, starkare, tajtare, gladare etc…

6. Hitta en träningskompis

De flesta tycker att det är roligare att hjälpas åt i träning. Det kan gälla en peppande push på löprundan eller någon som hjälper dig med vikten när du styrketränar. Försök hitta någon som inspirerar dig och som strävar efter liknande mål som du.

7. Låt träningen bli en del av din vardag

Ett misstag många gör när de börjar träna är att de tränar alldeles för ofta och för länge. Det gör att man kopplar träning till något tidskrävande och jobbigt och som tar tid från andra roligare aktiviteter. Det leder ofta till att man lägger ner med träningen ganska snart. Testa istället att antingen gå till gymmet 2 gånger i veckan – men när du väl är där kör på hårt eller gå till gymmet 3-4 gånger i veckan och bara vara där i ca 30 minuter.

8. Ha tålamod

Du kommer inte att få din drömkropp på några veckor, det tar tid! Men kämpar du på så kommer resultaten att komma, det lovar jag!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: