MOTIVATION #1

1. Hitta en träningsform som passar dig

Vill du träna i grupp eller ensam? Vill du välja vilka tider du skall träna själv eller vill du träna på bestämda tider? Utomhus eller inomhus? Vi gillar alla olika träningsformer, det gäller bara att hitta vad som fungerar för just dig.

2. Sätt upp delmål

Fundera ut vad du vill ha ut av din träning och sätt upp delmål på vägen dit. Det kan tex vara att öka i antal kg i en viss övning, få magrutor eller minska i cm.

3. Belöna dig själv

Genom att sätta upp delmål som är realistiska så har du möjlighet att fira när du nått ett utav dem! Belöna dina framsteg med tex nya träningskläder, en dag på spa eller en massage.

4. Acceptera motgångar

Ofta är det lätt att hålla motivationen uppe i början. Man ser snabba resultat och förväntar sig att resultaten skall fortsätta öka i samma takt. Så fungerar det inte. Efter ett tag kommer du inte att se resultat från träningspass till träningspass och kanske börjar du tro att träningen inte är någon idé eller att du måste träna oftare och oftare. Försök byta ut de tankarna till peppande tankar. Försök fortsätt gå till gymmet för att det är kul och för att du känner dig starkare efteråt – även om vågen står stilla i någon vecka!

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: