OM MIN KOST OCH TRÄNING

Just nu är jag i en period i mitt liv där jag är nyfiken på vad jag kan göra med min egen kropp och genom att träna hårdare och äta sundare vill jag se vad jag kan åstadkomma fram till sommaren. Mitt mål tills dess är inte att gå ner i vikt, utan mitt mål är att få  vältränad/trimmad kropp och bygga upp snygga muskler. Jag har därför lagt upp en plan på hur jag skall uppnå de önskade resultaten.

Kost

När det gäller kost så har jag guldförutsättningar. Jag gillar inte choklad, godis, sötsaker eller andra sorter av gotteri och snacks – jag är med andra ord en sallad-och frukttjej. Min nuvarande dagliga kost inkluderar mycket proteiner som kyckling och fisk. Det jag har minskat mest på är fett, jag till exempel hoppar över såser helt och hållet. Jag äter mycket fiberrik pasta, bulgur och andra gryn i kombination med massor av grönsaker. Frukt äter jag som mellanmål. Jag äter mig mätt på större portioner och dricker mängder med vatten.

Träning

Det viktigaste med min dagliga träning är att jag försöker röra på mig så mycket som möjligt i vardagen. På gymmet tränar jag i genomsnitt 3 ggr i veckan och mest styrketräning, men jag kommer öka träningen till 4 ggr i veckan om ca en månad. Jag powerwalkar varje gång jag är på gymmet.

Denna träningsform har hittills fungerat utmärkt för mig och gett mig synliga resultat. Jag känner mig redan sundare, friskare, starkare och mer motiverad än någonsin.

Kommentera

