JORDGUBBSCUPCAKES MED MARÄNGFROSTING – 100 KCAL

Cupcakesen igår blev så himla goda och fina!Innan jag la på frostingen så såg de ut såhär..

6 st jordgubbscupcakes med marängfrosting à 100 kcal/cupcake

Marängfrosting
Äggvitor 2 st
Lättströ 0,5 dl
Vaniljpulver 6 g
Några droppar citronsaft

Vispa med elvisp tills smeten är riktigt fluffig och tjock. Tar mellan 15-20 minuter på högsta effekt.

Cupcakes
Kokosmjöl 35 g
Agavesirap 90 g
Vaniljsocker 4 g
Arrowrot pulver 0,5 msk
Salt 0,2 tsk
Bakpulver 0,5 tsk
Ägg 2 st
Finhackade färska jordgubbar ca 300 g

Rör ihop kokosmjöl, arrowrot pulver, salt, bakpulver och vaniljsocker i en bunke. I en annan bunke vispar du ihop ägg och agave och sedan vispa ner de torra ingredienserna. Vispa tills blandningen börjar tjockna. Rör ner jordgubbarna och fördela smeten i 6 st muffinsformar.

Grädda i 20 till 25 minuter på 180 grader i mitten av ugnen. Låt dem svalna på galler innan du lägger på frostingen. Dekorera med jordgubbar!

Förvara i kylskåpet eller – ÄT DIREKT för de är så himla goda!!! Riktigt saftiga!

 

4 thoughts on “JORDGUBBSCUPCAKES MED MARÄNGFROSTING – 100 KCAL

  1. Maja skriver:

    Mmm vad mumsigt!! Ska nog försöka laga det!

  2. malinolssons skriver:

    Tror du man kan göra samma sak fast med mandelmjöl stället för kokosmjöl också?

    Den här bloggen är verkligen både bra och inspirerande! Kul att du tipsade mig om den via min blog, följer den med intresse på bloglovin.

    • DUOMUNDI skriver:

      Vad roligt att du tycker om vår blogg!! Jag tror (!) att kokosmjöl har en annan effekt än mandelmjöl. I de recept jag hittat med kokosmjöl så behöver man oftast bara en halv dl medan liknande recept med vete eller mandelmjöl behöver 1-2 dl så jag skulle tro att du behöver lite mer mandelmjöl än kokosmjöl men jag har aldrig testat själv 🙂 Återkom gärna med resultat!!

Kommentera

