ÖVNING – BICEPS #1

Med denna övning tränar du biceps. Vi brukar ta 8 kg i varje arm och göra 10×3 repetitioner.

Tips till övningen:

  1. För att öka svårighetsgraden kan du utföra övningen sittandes
  2. Vrid på handleden, så att vikten hamnar vertikalt, och utför övningen en gång till för att träna en annan del av muskeln

FÖLJ OSS PÅ BLOGLOVIN’!

Annonser

3 thoughts on “ÖVNING – BICEPS #1

  1. Johan skriver:

    för att få det ännu effektivare så prova att ändra ”startläget” gå ut ca 20grader ut från lodlinjen och jobba sedan uppåt innan viloläget kommer sen jobba långsamt tillbaka ner till startpositionen. =)

  2. […] 2: Biceps 3×20 bicepsövning med fria vikter (6 & 7 kg) 3×10 bicepsövning med maskin 15 kg Share this:TwitterFacebookLike […]

  3. […] Biceps 3×20 biceps fria vikter 7 kgx2 3×10 bicepsövning med maskin 12,5 kg 3×15 arm curl 10 kg Share this:TwitterFacebookLike […]

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: