MITT BÄSTA PANNKAKSRECEPT – 100 KCAL

Jag har alltid älskat pannkakor och har försökt experimentera fram ett lågkalorirecept länge nu men alltid tyckt att något har varit fel eller konstigt. Idag tror jag att jag lyckades få till det perfekta receptet! Here you go:

2 pers à 100 kcal/portion

Äggvita – 1 st
Helt ägg – 1 st
Lätt cream cheese (100 kcal/100 g) – 50 g
Kokosmjöl – 10 g
Mjölk 0,5% – 30 g
Lättströ – 2 g
Margarin Culinesse – 4 g
Bakpulver – 2 g
Nypa salt

Elvispa ägg, cream cheese, mjölk och margarin till en smet. Vispa ner kokosmjöl, lättströ, salt och bakpulver så att det inte blir några klumpar. Grädda i stekpanna, 1 msk smet = 1 pannkaka och smeten ger 12 st pannkakor! Dessa blev verkligen supergoda och smakar som en blandning av svenska och amerikanska pannkakor. Jag åt dem med blåbär och agavesirap!

2 thoughts on “MITT BÄSTA PANNKAKSRECEPT – 100 KCAL

  1. ANNE skriver:

    Kokosmjöl? Är jag efterbliven om jag aldrig hört talas om det innan? ^^

    • DUOMUNDI skriver:

      Haha, absolut inte! Man hittar det på hälsokostaffärer, jag vet inte om välsorterade mataffärer har det i sitt sortiment. Annars kan du köpa det på Bodystore.com!

Kommentera

