VIKTMINSKNINGSTIPS #2

  • Variera din kost! Om du äter samma sak varje dag kommer du att tröttna på att äta nyttigt och falla tillbaka i de osunda vanorna. Byt till exempel ut de vanliga tråkiga ris/potatis/pasta mot quinoa/bulgur/matvete.
  • Såser och dressingar behöver inte vara kaloribomber. Använd en fettsnål grädde (Mildas 4% innehåller endast 80 kcal/100g) eller gör en kall dressing av crème fraîche 5% (85 kcal/100g)
  • Räkna kalorier med hjälp av appar som tex Shape Up
  • Välj ett gym som ligger nära ditt hem eller din skola (let’s face it, vem orkar annars?) och hitta någon att träna med som är lika motiverad som du
  • Förbjud inte dig själv att äta det du är sugen på – men ät det i måttliga mängder

Annonser

2 thoughts on “VIKTMINSKNINGSTIPS #2

  1. Alice skriver:

    Bra tips, stämmer verkligen det där med att gymmet måste ligga nära 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: